Офіційні правила петанку

Діють для всіх національних федерацій/асоціацій, які є членами FIPJP
(український переклад)

Стаття 1. Склад команд

Петанк – вид спорту, в якому:

  • 3 гравці грають проти 3 гравців (триплети)

Також можливі такі варіанти:

  • 2 гравці проти 2 гравців (дуплети)
  • 1 гравець проти 1 гравця (тет-а-тет)

В триплетах кожен гравець використовує по 2 кулі.
В дуплетах та іграх тет-а-тет – по 3 кулі.
Інші варіанти не допустимі.

Стаття 2. Характеристика дозволених куль

В петанк грають кулями, які затверджені FIPJP і мають такі характеристики:

  1. Кулі повинні бути металевими.
  2. Діаметр кулі повинен бути не менше, ніж 7,05 см, і не більше, ніж 8,00 см.
  3. Кулі повинні важити не менше 650 г і не більше 800 г. Марка виробника і вага кулі повинні бути вигравіювані і помітні в будь-який момент. У змаганнях юніорів (до 11 років) дозволяється використання куль вагою 600 г і діаметром 65 мм за умови, що вони виготовлені ліцензійним виробником.
  4. Кулі не мають бути заповнені піском чи свинцем. Не можна будь-яким чином змінювати кулі після того, як вони були виготовлені й затверджені виробником. Категорично заборонено загартовувати кулі з метою зміни твердості.
    Однак, допускається нанесення на кулі, у відповідності зі специфікацією виробника, імені та прізвища (чи ініціалів) гравця, а також різних логотипів, ініціалів та акронімів.

Стаття 2а. Покарання за нестандартні кулі

Гравець, який порушив умову (4), негайно дискваліфіковується разом з усією командою.
Якщо куля не є підробкою, але має заводський брак або зношена, не проходила офіційну перевірку або не відповідає вимогам (1), (2) або (3), гравець повинен замінити її. Дозволяється замінити весь комплект.
Всі претензії команд, що стосуються цих трьох пунктів, повинні подаватися до початку гри. Тому в інтересах гравців впевнитися, що їхні кулі та кулі суперників відповідають вищевказаним вимогам.
Претензії, що стосуються пункту (4), можуть бути висловлені в будь-який час протягом гри, але в перервах між ґеймами. Якщо претензія стосовно куль суперника подається після третього ґейму чи пізніше і виявляється необґрунтованою, до рахунку суперника (команди чи гравця) додається 3 очки.
Судді чи журі можуть в будь-який час вимагати перевірки куль будь-якого гравця/гравців.

Стаття 3. Дозволені кошонети

Кошонет повинен бути виготовленим з дерева чи синтетичного матеріалу з маркуванням виробника і відповідати стандартам FIPJP. Діаметр кошонета повинен становити 30 мм (похибка +/- 1 мм).
Кошонет може бути пофарбованим, але він не має притягуватися магнітом.

Стаття 4. Ліцензії

Перед початком змагань кожен гравець повинен надати свою ліцензію. Також необхідно надавати її на вимогу судді чи суперника, якщо вона не була здана Суддійській колегії.

ГРА

Стаття 5. Майданчик та доріжки

Грати в петанк можна на будь-якій поверхні. Майданчик для гри складається з довільного числа доріжок, позначених лініями (мотузками), розміри яких не повинні перешкоджати нормальному перебігу гри. Лінії (мотузки), що позначають доріжки, не є лініями ауту, за винятком тих, які служать зовнішніми межами майданчика.
Організаційний комітет або судді можуть попросити команди грати на розмічених доріжках. У цьому випадку (для Національної першості та Міжнародних змагань) вони повинні мати мінімальний розмір 15 м у довжину та 4 м завширшки.
В інших змаганнях федерації можуть дозволити відхилення від цих мінімальних розмірів, але не менше 12 м х 3 м.
Коли територія доріжки обгороджена, огорожа повинна бути розміщена на відстані не менше одного метра від зовнішньої межі майданчика.
Гра продовжується до 13 очок. На кваліфікаційних змаганнях та групових турнірах допускається гра до 11 очок.
Деякі змагання можуть проводитися з обмеженням часу. У цих випадках вони завжди проводяться на розмічених майданчиках, всі межі яких є лініями ауту.

Стаття 6. Початок гри. Характеристика кола

Команди повинні кинути жереб, щоб вирішити, яка з команд вибере доріжку і кидатиме кошонет.
Якщо доріжка була визначена організаторами, кошонет кидають на цій доріжці. Команди, що беруть участь в грі, не мають право переміщатися на іншу доріжку без дозволу судді.
Будь-який гравець команди, що виграла жеребкування, вибирає стартову позицію і окреслює коло або кладе коло-шаблон такого розміру, щоб будь-який гравець міг стати в нього обома ногами. Діаметр цього кола повинен бути не менше 35 см і не більше 50 см. При використанні кола-шаблона, воно повинне зберігати форму і мати внутрішній діаметр 50 см (похибка: +/- 2 мм).
Рішення використовувати кола-шаблони приймається організаційним комітетом, який і надає їх учасникам.
Коло повинне бути розташованим на відстані не менше 1 метра від будь-яких предметів і, при грі на нерозмічених доріжках, не менше 2-х метрів від найближчого ігрового кола.
Команда, яка кидатиме кошонет, повинна стерти всі кола, розташовані поряд з колом, що використовується.
Зона всередині кола може бути повністю очищена від гравію/гальки і т.д. протягом ґейму, але після завершення ґейму все повинно бути повернуто на місце.
Коло не є аутом.
Ноги гравця під час кидка повинні повністю перебувати всередині кола, не повинні торкатися окресленої лінії і відриватися від землі до тих пір, поки куля не торкнеться землі. Жодна частина тіла гравця не повинна торкатися землі за межами кола.
Як виняток, неповносправні з пошкодженням нижньої кінцівки мають право поставити тільки одну ногу в коло. Гравець, що кидає кулю з інвалідного візка, повинен поставити принаймні одне колесо (з боку руки, що кидає) всередину кола.
Кидок кошонета одним з членів команди не означає, що саме цей гравець повинен кинути першу кулю.

Стаття 7. Допустима дистанція для кидка кошонету

Кинутий кошонет вважається в грі, якщо кидок відповідає таким умовам:

  1. Відстань від кошонету до внутрішнього краю кола становить:
    6 м – 10 м – для юніорів (15-17 років) і дорослих (старше 17 років).
    Для змагань молодших гравців можуть бути приписані коротші дистанції.
  2. Коло розташоване на відстані як мінімум 1 м від будь-якої перешкоди.
  3. Кошонет знаходиться на відстані як мінімум 1 м від будь-якої перешкоди і від найближчої лінії ауту.
  4. Гравець бачить кошонет, не виходячи з кола і перебуваючи в прямому положенні з максимально розставленими ногами всередині кола. У спірних ситуаціях суддя вирішує, чи видно кошонет. Апеляції до рішення судді в даному питанні неприпустимі.

У наступному геймі кошонет повинен бути кинутий з кола, розташованого на місці знаходження кошонету в момент закінчення попереднього гейму, за винятком таких випадків:

  1. коло буде знаходитися на відстані менше одного метра від будь-якої перешкоди.
  2. кошонет не можна кинути на будь-яку дозволену дистанцію.

У першому випадку гравець повинен накреслити або розмістити коло таким чином, що б він знаходився на необхідній відстані від перешкоди.
У другому випадку гравець відходить назад по лінії гри попереднього гейму доти, поки нова позиція не буде задовольняти умовам правил кидка кошонету. Це правило застосовується тільки у випадку, якщо кошонет не можна кинути на максимальну відстань в якому-небудь іншому напрямку.
Якщо після трьох послідовних кидків кошонету однією і тією ж командою його положення все ще не відповідає вимогам, кидок переходить до іншої команди, у якої також є три спроби і можливість пересунути стартове коло відповідно до правил, описаних в попередній Статті. Після цього коло не можна більше пересунути, навіть якщо кидок повторно переходить до першої команди.
На ці три кидки відводиться максимум 1 хвилина.
Команда, яка втратила право кидка кошонету після перших трьох спроб, тим не менш кидає кулю першою.

Стаття 8. Вимоги до кинутого кошонету

Якщо кинутий кошонет зупинений суддею, гравцем, глядачем, твариною або іншим рухомим об’єктом, він вважається поза грою і повинен бути кинутий ще раз. Цей кидок не рахується однією з трьох спроб, що дається команді.
Після кидка кошонету і першої кулі опонент має право оскаржити позицію кошонету. Якщо заперечення прийнято, куля і кошонет кидаються ще раз.
Кошонет перекидається тільки в разі обопільної згоди команд або в разі прийняття такого рішення суддею. Команда втрачає право кидка кошонету, якщо продовжує грати після прийняття такого рішення.
Якщо ж опонент вже кинув кулю, то кошонет вважається в грі, і подальші заперечення не приймаються.

Стаття 9. Вихід кошонету з гри

Кошонет вважається в ауті у наступних випадках:

  1. Коли кошонет виходить за лінію ауту (навіть якщо потім повертається назад). Кошонет, що знаходиться на лінії ауту, залишається в грі. Він виходить з гри тільки в разі повного перетину лінії, тобто коли кошонет повністю знаходиться в ауті при вертикальному розгляді. Якщо кошонет вільно плаває у воді (калюжі), він вважається в ауті.
  2. Коли кошонет знаходиться на доріжці, але його не видно з кола, відповідно до Статті 7. При цьому кошонет, прихований за іншою кулею, вважається в грі. Для з’ясування положення кошонету суддя може тимчасово пересунути кулю.
  3. Коли кошонет переміщається на відстань більше 20 м (для дорослих та юніорів) або більше 15 м (для молодших гравців), або менше 3 м від ігрового кола.
  4. При грі на розміченій доріжці – коли кошонет перетинає більше однієї доріжки, що є сусідньою з ігровою доріжкою, або коли він перетинає торцеву лінію доріжки.
  5. Коли кошонет не знайдено протягом 5 хвилин після кидка.
  6. Коли між кошонетом і ігровим колом знаходиться неігрова зона.
  7. Коли в іграх з обмеженням часу кошонет виходить за межі доріжки.

Стаття 10. Усунення перешкод

Гравцям категорично заборонено прибирати, переміщати або затирати будь-які перешкоди в межах доріжки.
При цьому гравець, який готується до кидка кошонету, може тричі випробувати місце бажаного приземлення своєю кулею (не стукати, а злегка торкатися, щоб визначити щільність).
Перед кидком гравець або член його команди може зарівняти один який-небудь слід, що залишився після одного з кинутих раніше куль.
За недотримання вищеописаних правил на гравця накладаються покаранням, описані у Статті 34. Дисципліна.

Стаття 10а. Заміна куль або кошонету

Гравцям заборонено замінювати кошонет або кулі під час гри, за винятком таких випадків:

  1. Якщо кошонет або куля не знайдені протягом 5 хвилин після кидка.
  2. Якщо кошонет або кулю розбито, в цьому випадку їх позиції фіксуються по найбільшому уламку. Якщо залишилися незіграні кулі, вищезгаданий кошонет або куля відразу ж (після необхідних вимірювань) замінюють на інший такого ж або близького діаметру. У наступному геймі гравець може поміняти свій комплект куль на новий.

КОШОНЕТ

Стаття 11. Схований і переміщений кошонет

Якщо в ході гри кошонет стає закритим листям, папером тощо, ці об’єкти видаляються.
Якщо кошонет перемістився, наприклад, під дією вітру або нахилу майданчика, або зміщений суддею, гравцем, глядачем, що випадково вийшли на майданчик, кулею або кошонетом з іншого доріжки, твариною або будь-яким іншим рухомим об’єктом, то його повертають на вихідну позицію, якщо вона була маркована.
Щоб уникнути розбіжностей гравці повинні позначати (маркувати) положення кошонету. Претензії стосовно кулі або кошонету, чиї положення не були відмічені, не приймаються.
Якщо кошонет був переміщений ігровою кулею, він залишається в грі на новому місці.

Стаття 12. Переміщення кошонету на іншу доріжку

Якщо під час гейму кошонет переміщається на доріжку, на якій проходить інша гра, кошонет вважається в грі, якщо не порушуються умови Статті 9. Ця умова справедлива як для розмічених, так і для нерозмічених доріжок.
Гравці, що використовують цей кошонет, для продовження своєї гри повинні дочекатися закінчення гри, що проходить на чужій території.
У цьому випадку гравці повинні проявити терпіння і чемність.
У наступному геймі кошонет кидають на своїй доріжці з кола, який креслять, дотримуючись умов Статті 7.

Стаття 13. Правила, що діють при вибиванні кошонету в аут

Якщо під час гри кошонет виходить в аут, то існують три варіанти:

  1. Якщо у обох команд залишаються кулі, оголошується нічия.
  2. Якщо кулі залишилися лише в однієї команди, то їй зараховується стільки очок, скільки куль у неї залишилося на руках.
  3. Якщо ні в однієї команди не залишилося куль, оголошується нічия.

Стаття 14. Положення кошонету після стороннього втручання

  1. Якщо вибитий кошонет був зупинений або зміщений глядачем або арбітром, то він залишається на новій позиції.
  2. Якщо вибитий кошонет був зупинений або зміщений гравцем, що знаходяться на доріжці, то його опонент має право:
    • (а) залишити кошонет на новій позиції;
    • (б) повернути його на первинну позицію;
    • (в) розташувати його в будь-якій точці на прямій від початкової позиції (1) до місця, де він зупинився (2) (після точки 2), на відстані не більше 20 м від кола (15 м для молодших гравців) в зоні видимості (може бути прийнято рішення що кошонет в ауті і слід почати новий гейм).

Пункти (б) і (в) діють тільки у випадку, коли кошонет був маркований. В іншому випадку кошонет залишається на тому місці, де зупинився.
Якщо кошонет був збитий і перетнув межу доріжки, а потім повернувся на неї, він оголошується поза грою і набуває чинності Стаття 13.

КУЛІ

Стаття 15. Кидок першого та наступних куль

Гравець команди, яка виграла жеребкування або попередній гейм, кидає першу кулю наступного гейму.
Після цього кулю кидає гравець команди, що не отримала очко в останньому геймі (що програла).
Гравцям заборонено малювати або використовувати будь-які інші предмети для позначення лінії кидка або точки приземлення кулі. Під час кидка своєї останньої кулі гравець не може тримати в другій руці яку-небудь іншу кулю.
Кулі кидаються тільки по одній.
Розіграну кулю не можна кинути повторно. Виняток становить випадок, коли куля була зупинена або відхилена від курсу (між ігровим колом і кошонетом) кулею або кошонетом з іншої доріжки, твариною або будь-яким іншим рухомим об’єктом (футбольним м’ячем, тощо), а також у випадку, описаному в другому абзаці Статті 8.
Заборонено змочувати кулі або кошонет.
Перед кидком гравець повинен видалити всі сліди бруду з кулі. Покарання за порушення даного правила описані в Статті 34.
Якщо перша закинута куля виявляється поза грою, гру продовжує опонент, за умови, що на доріжці більше немає куль.
Якщо після шута або пойнта на доріжці не залишилося куль, то набуває чинності Стаття 28.

Стаття 16. Поведінка глядачів та гравців під час гри

Під час кидка кулі глядачі й інші гравці повинні дотримуватися тиші.
Опоненти не повинні ходити, жестикулювати або яким-небудь чином відволікати гравця, який збирається кинути кулю. Тільки члени команди гравця можуть стояти між колом і кошонетом.
Опоненти повинні знаходитися за кошонетом або за гравцем (за колом), збоку від напрямку кидка і на відстані не менше 2-х метрів (від кошонету або кола).
Гравці, які не дотримуються цих правил, видаляються зі змагання, якщо після попередження судді продовжують порушувати ці правила.

Стаття 17. Тренувальні кидки і куля, що перетнула межу доріжки

Гравцям не дозволяється робити пробні кидки під час гри. Гравці, які порушили це правило, потрапляють під дію Статті 34.
Під час гри куля, яка перетинає межу доріжки, вважається у грі, за винятком випадків описаних у Статті 18.

Стаття 18. Кулі поза грою

Будь-яка куля, що повністю перетнула лінію ауту, вважається поза грою.
Куля, розташована на лінії ауту, знаходиться в грі. Куля виходить з гри тільки в разі повного перетину лінії, тобто коли куля повністю знаходиться в ауті при вертикальному розгляді. Те ж правило стосується і випадків, коли, при грі на розміченій доріжці, куля перетинає більше однієї доріжки, що є сусідньою з ігровою доріжкою, і коли він перетинає торцеву лінію доріжки.
В іграх з обмеженням за часу на розміченій доріжці куля виходить з гри, якщо він перетинає лінію, що окреслює доріжку.
Якщо куля повертається на доріжку через нахил майданчика або в результаті зіткнення з іншим об’єктом, вона залишається поза грою і негайно видаляється з доріжки. Будь-який об’єкт, який був зміщений цією кулею, повертається на свою позицію.
Будь-яка куля, що знаходиться поза грою, повинна негайно видалятися з доріжки, в іншому випадку, як тільки наступна куля буде кинута командою суперника, він залишається в грі.

Стаття 19. Зупинена куля

Будь-яка куля, зупинена або зміщена глядачем або суддею, залишається на тому місці, де вона зупинилася.
Будь-яка кинута куля, зупинена або випадково зміщена гравцем тієї ж команди, вибуває з гри.
Будь-яка куля, зупинена або випадково зміщена гравцем-опонентом, за рішенням гравця, який кинув кулю, буде або кинутою заново, або залишиться на місці.
Якщо вибита куля була зупинена або випадково зміщена гравцем будь-якої команди, то суперник має право:

  1. залишити його на тому місці, на якому він зупинився.
  2. розмістити його в будь-якій точці на прямій від початкової позиції до місця, де він зупинився, далі місця його зупинки, але в межах майданчика і тільки у випадку, якщо початкова позиція була зафіксована.

Будь-який гравець, що навмисно зупинив кулю, дискваліфіковується разом зі своєю командою.

Стаття 20. Час на кидок

З моменту кидка кошонету у кожного гравця є 1 хвилина для того, щоб кинути кулю. Відлік часу починається з моменту зупинки попередньої кулі, а якщо необхідно виконати виміри, то з моменту закінчення вимірювань.
Це правило поширюється і на кидок кошонету – у гравця є 1 хвилина на три спроби.
Всіх гравців, які не дотримуються цих правил, піддають покаранням, зазначеним у Статті 34.

Стаття 21. Переміщення куль

Якщо куля зрушена, наприклад, під дією вітру або нахилу майданчика, вона повинна бути повернута на свою початкову позицію. Це ж правило поширюється на будь-яку кулю, випадково зрушену гравцем, суддею, глядачем, твариною або будь-яким іншим рухомим об’єктом.
Щоб уникнути розбіжностей гравці повинні позначати положення куль.
Претензії відносно не помічених куль не розглядаються. Якщо команди не можуть домовитися і розбіжності залишаються, то остаточне рішення залишається за суддею
Якщо куля була переміщена іншою ігровою кулею, вона залишається в грі на новій позиції.

Стаття 22. Гра чужими кулями

Гравець, який грає не своєю кулею, отримує попередження. Така куля залишається в грі, але повинна бути негайно замінена, після проведення замірів.
У разі повторення цієї ситуації протягом гри кидок анулюють, і все, що куля змістила, повертається на свої місця.

Стаття 23. Куля, кинута з порушенням правил

Будь-яка куля, кинута з порушенням правил, вважається поза грою, і все, що вона змістила, повертається (якщо було позначено) на колишнє місце.
Однак суперник може тлумачити правила на свою користь і розглядати помилково розіграну кулю як дійсну. У цьому випадку кинута куля і все, що вона змістила, залишаються на новій позиції.
НАРАХУВАННЯ ОЧОК ТА ПРОВЕДЕННЯ ВИМІРЮВАНЬ

Стаття 24. Тимчасове зміщення куль

Для проведення вимірювань дозволено тимчасове зміщення куль і будь-яких предметів, розташованих між кошонетом і кулями, після маркування їх положення.
Після проведення вимірювань всі об’єкти повертаються на своє місце. Якщо об’єкт не можна пересунути, то вимірювання здійснюються за допомогою спеціальних вимірювальних інструментів.

Стаття 25. Проведення вимірювань

Вимірювання проводяться гравцем, який кинув останню кулю, або одним з членів його команди. Після цього суперники мають право здійснити свої вимірювання. На якій би позиції не знаходилася куля, в будь-який момент протягом гейму суддя може викликатися для винесення рішення, і воно буде остаточним.
Виміри повинні проводитися відповідним обладнанням, яке повинна мати кожна команда.
Заборонено проводити вимірювання з допомогою ступні. Гравці, які не дотримуються цих правил, піддаються покаранням, зазначеним у Статті 34 Дисципліна.

Стаття 26. Видалені кулі

Гравцям заборонено видаляти ігрові кулі з майданчика до завершення гейми.
Всі кулі, видалені з майданчика до досягнення згоди про число набраних очок, вважаються такими, що потрапили в аут. У цьому випадку ніякі претензії не приймаються.

Стаття 27. Переміщення куль або кошонету при проведенні вимірювань

Якщо під час вимірювань один з гравців зрушує вимірювані кулі або кошонет, то вважається, що його куля знаходиться далі кулі супротивника.
Якщо під час вимірювань, що завершують гейм, до досягнення згоди про число набраних очок, один з гравців зрушить кошонет, його суперник може оскаржити кілька очок.
Якщо під час вимірювань суддя зрушує або переміщує кошонет або кулю, він повинен прийняти об’єктивне рішення.

Стаття 28. Рівновіддалені кулі

Якщо дві найближчі кулі, що належать командам-суперникам, рівновіддалені від кошонету, то можливі три випадки:

  1. коли у команд більше немає куль, оголошується нічия. Кошонет кидає команда, яка кидала його в попередньому геймі.
  2. коли у однієї з команд залишилися кулі, вона розігрує їх і отримує стільки очок, скільки її куль виявиться ближче до кошонету в порівнянні з кулями суперника.
  3. коли в обох команд є кулі, першою кидає команда, яка кидала останню кулю. Потім черга переходить до команди супротивника і так далі по черзі, поки одна з команд не отримає очко. Якщо кулі залишаться тільки в однієї команди, то діють правила, описані вище.
    Якщо після закінчення гри всі кулі знаходяться в ауті, то оголошується нічия.

Стаття 29. Видалення сміття для проведення вимірювань

Будь-яке сміття, що приклеїлося до кулі або кошонету, повинно бути видалене до проведення вимірювань.

ДИСЦИПЛІНА

Стаття 30. Претензії гравців

Щоб претензія гравця була розглянута, її необхідно пред’явити судді. Претензії, пред’явлені після закінчення гри, до розгляду не приймаються.
Кожна команда відповідальна за перевірку команди-суперника (ліцензії, правомірність участі, доріжка, кулі, і т.д.).

Стаття 31. Штрафи за відсутність команди або гравця

Під час жеребкування і оголошення результатів жеребкування гравці повинні знаходитися біля столу Суддівської колегії. Через 15 хвилин після оголошення цих результатів (після команди до початку гри), команда, відсутня на майданчику, штрафується на 1 очко, яке присуджується суперникам. В іграх, обмежених часом, цей термін становить 5 хвилин.
Після цього штраф збільшується на 1 очко за кожні 5 хвилин відсутності.
Ті ж штрафи застосовуються і під час турніру, після кожного жеребкування, а також у разі повторного початку гри або перерви (з якихось причин).
Команда, що не прибула на майданчик протягом 1 години з початку гри, знімається зі змагань.
Команда може почати гру без відсутніх гравців, але не може використовувати кулі цих гравців.
Без дозволу судді гравець не має права бути відсутніми на грі або залишати ігровий майданчик. В іграх з обмеженням часу гравець, який бажає покинути майданчик, повинен попередньо кинути всі свої кулі в поточному геймі. Якщо дозвіл не було отримано, набирають чинності умови, описані в Статті 31 і 32.

Стаття 32. Запізнення команди або гравця

Після того, як гра почалася, гравець який прибув не може брати участі в цьому геймі, але може приєднатися на початку наступного гейму.
Якщо гравець спізнюється більш, ніж на 1 годину, він не допускається до участі в цій грі.
Якщо команда гравця, який запізнився здобуває перемогу, то він має право взяти участь у наступних іграх, якщо він був спочатку внесений до списку команди.
Якщо змагання проходять у групах гравець, що спізнився може взяти участь у наступній грі, яким би не був результат першої гри.
Гейм вважається розпочатим, коли кошонет введений в гру відповідно до правил.

Стаття 33. Заміна гравців

Заміна гравця в дуплетах або одного чи двох гравців в триплетах дозволяється тільки до офіційного оголошення про початок змагань (до свистка, пострілу, усного оголошення тощо) і за умови, що гравець не був попередньо зареєстрований в іншій команді в цих же змаганнях.

Стаття 34. Покарання

Гравець, винний у порушенні правил, піддається одному з таких покарань:

  1. Попередження.
  2. Вилучення ігрової кулі.
  3. Вилучення двох ігрових куль.
  4. Зняття гравця з гри.
  5. Зняття команди зі змагання.
  6. Зняття обох команд зі змагань.

Стаття 35. Несприятливі погодні умови

При несприятливих погодних умовах гра продовжується до закінчення гейму або до тих пір, поки суддя, спільно з журі, не вирішать припинити або скасувати її в разі форс-мажору.

Стаття 36. Нове коло змагань

Якщо після оголошення початку нового кола змагань деякі ігри не завершились, суддя може порадитися з оргкомітетом і прийняти рішення, необхідне для нормального продовження змагань.

Стаття 37. Відсутність спортивного духу

Команди, що демонструють відсутність спортивного духу чи неповагу до суперників, публіки, оргкомітету та судді, дискваліфікуються. Це може призвести до обнулення результатів гри, а також до покарань, описаних у Статті 38.

Стаття 38. Порушення правил поведінки гравцями

Гравець, винний у порушенні правил або в демонстрації агресії по відношенню до члена оргкомітету, судді, іншого гравця або глядача, підлягає покаранню залежно від серйозності провини:

  1. Зняття з змагання.
  2. Вилучення ліцензії.
  3. Конфіскація нагород і призів.

Штраф, накладений на гравця, може бути накладено і на його команду. Перше покарання накладає суддя. Друге покарання – журі. Третє накладається Оргкомітетом, який протягом 48 годин надсилає повідомлення про своє рішення в Організаційний Комітет Федерації. У всіх випадках голова Комітету Федерації приймає остаточне рішення.
Всі гравці повинні бути одягнені відповідно. Гравці, які не дотримуються цих правил, будуть дискваліфіковані після попередження судді.

Стаття 39. Обов’язки суддів

Обов’язком судді є управління ходом змагання і гарантія дотримання правил гри та регламенту змагань. Суддям дозволено дискваліфікувати будь-якого гравця або команду, яка відмовляється виконувати його рішення.
Про всіх глядачів, що мають діючу або тимчасово припинену ліцензію, які своєю поведінкою заважають грі, суддя може повідомити представника Федерації. Цей представник, у свою чергу, викликає винуватців в Дисциплінарний Комітет, який приймає рішення про міру покарання.

Стаття 40. Склад журі змагання та їх обов’язки

Всі випадки, не описані в правилах, розглядаються суддею, який може направити їх в журі. Склад журі – від 3 до 5 чоловік. Рішення журі не підлягає оскарженню. Якщо у журі думки розійшлися, то рішення приймається Головою журі.

Ці правила були затверджені 7 жовтня 2010 року на Міжнародному конгресі F.I.P.J.P. в Ізмірі (Туреччина).

Ангглійською на сайті Міжнародної федерації петанку www.fipjp.com

До правил додаються коментарі, в яких більш детльно розписані статті та спірні моменти

Коментарі до Міжнародних правил петанку